محصول جدید گوگل با نام Cloud Spanner برای پشتیبانی از نیازهای پایگاه دادهی ابری برای استفاده در بستر اینترنت معرفی شد.
پردازش ابری گوگل
طراحی نرمافزاری و سختافزاری پایگاه داده در سیستمهای بزرگ کاری بسیار دشوار است. این مشکلات هنگامی که نیاز به حجم و توان بیشتری از سختافزار و نرمافزار به میان آید، مشکلات بزرگی در سر راه توسعهی نرمافزارها قرار میدهد.
مشکلاتی از قبیل تهیهی سختافزارهای لازم، همزمان سازی اطلاعات، تهیهی پشتیبان، خرابیهای احتمالی سختافزار، تنظیمات نرمافزاری و سختافزاری برای پاسخگویی به حجم درخواستها و بسیاری مشکلات پیشبینی شده و پیشبینی نشدهی دیگر.
این مشکلات سبب میشوند، حچم زیادی از زمان و انرژی و نیروی انسانی که میتوانند برای بهبود کیفیت نرمافزار بهکارگیری شوند، برای پشتیبانی پایگاه داده استفاده گردند.
شرکت گوگل با شناسایی این مشکل، محصول جدید خود با نام Cloud Spanner را به تازگی معرفی کرده است. این سیستم ابری پایگاه داده، توانایی دارد پایگاه دادههایی با حجمهای بسیار بزرگ را میزبانی کند. تمامی تنظیمات سختافزاری و نرمافزاری در این سیستم توسط کارشناسان گوگل به انجام میرسد.
برنامهنویسان بسته به حجم اطلاعات و نوع پایگاه دادهی مورد نیاز شامل پایگاهدادههای سنتی رابطهای یا پایگاه دادههای NoSQL میتوانند از حجم نامحدودی از توان سختافزارهای قدرتمند گوگل استفاده کنند.
شیوهی پرداخت هزینهی خدمات گوگل بسته به حجم استفاده از زیرساختهای موجود، متغیر خواهند بود. عواملی مانند حجم پایگاه داده و فایلهای جانبی آن، حجم پهنای باند مصرفی و تعداد Nodeهای به کارگیری شده متغیر خواهند بود.
سرویس جدید گوگل هنوز در مرحلهی آزمایشی Beta قرار دارد و استفاده از آن برای مقاصد مهم توصیه نمیشود.
بهینهسازی موتور جستجو یا سئو شامل انجام موارد متعددی است که هر یک سبب میشوند اندکی رتبهی سایت در گوگل افزایش پیدا کند و در نهایت سایت به صفحهی نخست گوگل هدایت شود.
از طرف دیگر برخی از افراد و شرکتها بدون توجه به قوانین گوگل و تنها با خرید بکلینک تلاش میکنند تا گوگل را فریب داده و رتبهی سایت خود را افزایش دهند.
کلمات و عبارتهای کلیدی در بهینهسازی سایت
چنانچه سئو به صورت اصولی و با روشهای مجاز به انجام برسد، کاری دشوار و زمانبر است مخصوصا هنگامی که کلمات کلیدی هدف با ارزش باشند و رقابت زیادی برای تصاحب رتبههای نخست در این کلمات وجود داشته باشد.
آیا سئو به صورت تضمینی امکانپذیر است ؟
با توجه به اینکه تمامی معیارهای افزایش رتبه در گوگل را هیچ کس جز گوگل نمیداند و با توجه به اینکه موفق شدن در سئو مستلزم تلاش و فعالیتی بیشتر از رقبا است. همیشه این امکان وجود دارد که تلاش و فعالیت بسیار زیاد نیز در زمان مورد انتظار به نتیجه نرسد.
در نتیجه موفقیت در سئو همیشه با ریسک همراه است و هیچ کس نمیتواند به صورت ۱۰۰ درصد تضمین کند که جایگاه سایت در زمانی مشخص به رتبهی دلخواه خواهد رسید.
برخی ادعا میکنند که به صورت تضمینی کار سئو انجام میدهند
این ادعا در دو حالت امکانپذیر است.
در حالت نخست، مجری سئو با علم به اینکه ممکن است تلاشهای اصولی صورت پذیرفته در مسیر سئو به نتیجه نرسد، قیمت سئو را به گونهای اعلام میکند که در مجموع شکستها و موفقیتها بتواند هزینهی فعالیتهای انجام شده را جبران نماید.
در حالت دوم، مجری سئو، تنها با هدف سود شخصی، به صورت افراطی و بدون توجه به خطرات احتمالی برای کارفرما، اقدام به خرید بک لینک در سایتهای متعدد میکند. هزینهی انجام این کار در مقایسه با فعالیت قانونی به مراتب کمتر است و احتمال موفقیت آن در کوتاهمدت نیز بیشتر است. ولی این خطر هم در زمان خرید بکلینک و هم پس از پایان قرارداد وجود دارد که گوگل به تقلبهای صورت گرفته پیببرد و سایت را مورد جریمه قرار دهد.
آیا پیمانکار سئو خسارتهای احتمالی به سایت شما را نیز قبول میکند ؟
خیر ! نه تنها پیمانکار مسئولیتی بابت گزارش شدن و جریمه شدن سایت شما قبول نمیکند، بلکه شما هم راهی ندارید که ثابت کنید جریمه سایت شما به دلیل فعالیتهای مخرب سئو توسط پیمانکار بوده است.
این پیمانکاران ریسک خود را کاهش میدهند و با افزایش ریسک صاحبان سایت ادعا میکنند که سئو را به صورت تضمینی انجام دادهاند.
آیا روکا سئو را به صورت تضمینی انجام میدهد ؟
روکا هیچگاه امنیت کسب و کار مشتریان را فدای سود خود نمیکند. اگر مشتریان بخواهند که ریسک عدم موفقیت در سئو را نپذیرند، در عین حال نباید ریسک جریمه شدن توسط گوگل به آنان تحمیل شود. از طرف دیگر پیمانکار سئو نیز نباید در اثر عوامل بیرونی و خارج از کنترل خود، مشمول ضرر و خسارت شود.
در صورتی که مشتریان اصرار داشته باشند سئو به صورت تضمینی انجام شود، روکا با افزایش هزینه به دوبرابر مبلغ برآورد شده، سئو را به صورت تضمینی انجام میدهد. این افزایش هزینه برای پوشش ریسکهایی است که از خارج بر سئو تحمیل میشود.
قیمت سئو در حالت معمول به صورت منصفانه و با در نظر گرفتن هزینههای تولید محتوا، تبلیغات اینترنتی، بهینهسازیهای فنی و مانیتورینگ پیوسته و بهبودهای پیوسته اعلام میشود.
انتخاب با مشتری است که اندکی ریسک عدم موفقیت در زمان پیشبینی شده را بپذیرد یا در صورت موفقیت هزینهی بیشتری بابت عدم پذیرش ریسک بپردازد.
یکی از بهترین راهها برای موفقیت در سئو، تولید محتوایی است که دیگران به آن لینک بدهند. اگر قصد دارید به کار تولید محتوا بپردازید و میخواهید مطلب شما طوری باشد که دیگران به آن لینک بدهند، نوع محتوایی که تولید میکنید باید دارای نوع و ساختارهای زیر باشد:
اگر قصد دارید تصاویر، متنها، نمودارها و ویدئوهای شما به بیشترین مقدار ممکن برایتان بازخورد داشته باشند، دکمههای لازم برای اشتراکگذاری آنها در شبکههای اجتماعی را در دسترس مخاطبان خود قرار دهید. هرچند تصاویر به اشتراک گذاشته شده در شبکههای اجتماعی از نوع nofollow هستند یا برای شما بک لینک به حساب نمیآیند ولی میتوانند بازدیدکنندگان زیادی داشته باشند و از این طریق یک روش کارآمد برای جذب مخاطبان بیشتر برای شما باشند.
صفحههای دستهبندی
اگر میخواهید دیگران به صفحات دستهبندی مطالب شما لینک دهند، این صفحات باید دارای ویژگیهای زیر باشند:
1-نشانی صفحات شما کوتاه و گویا باشد
2-در بالای برگهی دستهبندی، توضیحاتی مفید در مورد مطالب موجود در این دستهبندی یادداشت نمایید
ویژگیهای دیگر مطالبی که بکلینک دریافت میکنند
محتوایی که در سایت خود تولید میکنید باید دارای برخی ویژگیهای دیگر باشند تا بتوانید از آن طریق بکلینک دریافت کنید:
1- محتوای شما وابسته به زمان خاص نباشد و مطلبی آموزشی و عمومی باشد
2- استفاده از ویدئو را دست کم نگیرید. در دنیای جدید ویدئو نسبت به سایر انواع محتوا جذابیت بیشتری دارد
3- سعی کنید در محتوای خود دادههای خام و اطلاعات پردازششده به مخاطب ارائه دهید. نتایج تحقیقات میتوانند منابع خوبی برای دریافت بکلینک به شمار آیند.
4-محتوای دست اول تولید کنید. اگر مشابه مطلب شما در اینترنت موجود نباشد، به سادگی میتوانید بکلینکهای خوبی دریافت کنید.
در صورتی که قصد خرید یک لپتاپ جدید را دارید، انتخاب یک لپتاپ مناسب از میان انبوهی از لپتاپها از برندهای مختلف و با ویژگیهای متفاوت کار دشواری است. در صورتی که از دوستان خود پرسوجو کنید و یا نظرات افراد متخصص امر در این زمینه را جویا شوید با پیشنهادت متفاوتی روبرو میشوید که باز هم تصمیمگیری را سختتر میکند. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک ابزار آنلاین بپردازیم که با دریافت نیازها و شرایط شما نظیر میزان بودجه، نوع کار شما، نیاز یا عدم نیاز به حمل طولانی مدت لپتاپ و… بهترین لپتاپ را به شما پیشنهاد میکند. این کار کمتر از 1 دقیقه به طول خواهد انجامید!
بدین منظور :
کنترلپانل در ویندوز این امکان را در اختیار شما قرار میدهد تا براحتی به بخشهای مختلف سیستمعامل دسترسی پیدا کرده و به اجرای ابزارهای مورد نیاز برای مدیریت و شخصیسازی سیستمعامل بپردازید. دوست دارید ابزارها و بخشهای مشخص شده در کنترلپانل را دستکاری کنید و مواردی را که به آنها نیاز ندارید از این بخش پاک کنید؟
حذف موارد دلخواه از کنترلپانل به همان راحتی حذف فایلها در ویندوز امکانپذیر است و تنها کاری که شما باید انجام بدهید، حذف فایل ذخیره شده در سیستمعامل، مربوط به ابزار موردنظر است.
روش انجام این کار نیز عبارت است از:
1ـ به پوشه System32 در ویندوز بروید. (این پوشه در حالت پیشفرض در مسیر C: Windows System32 قرار دارد)
2ـ پس از مراجعه به پوشه فوق، عبارت cpl را در کادر جستجو وارد کرده و منتظر بمانید تا گزینههای قابل حذف از کنترلپانل، برای شما نمایش داده شود.
3- شما میتوانید بهدلخواه خود هریک از مواردی را که در فهرست نتایج یافت شده و از نوع Control panel item است، حذف کنید. توجه داشته باشید برخورداری از قابلیت حذف، به معنای ضرورت حذف موارد بهنمایش درآمده نیست و بهتر است پیش از حذف هریک از موارد، بهطور کامل گزینه موردنظر را مورد بررسی قرار داده، سپس این عملیات را به انجام برسانید.
4- پس از کسب اطمینان از موارد دلخواه برای حذف، میتوانید با کلیک راست ماوس روی فایل مورد نظر و انتخاب گزینه Delete نسبت به حذف این فایلها نیز اقدام کنید.